這一系列要與大家分享的是在影集中聽到美國人日常用語,有一些單字其實我們都了解,但是合起來的意思完全不解;因此我把一些自己覺得比較有趣的句子寫下來,應該對學英文會蠻有幫助的,而且非常的口語化,很多單字以前都沒有學過說,超有趣的說!!!
Season 2,
Episode 1

Word

Intrigue       陰謀

Leggy            長腿的

Sit-in              示威靜坐

Presuming      無恥的

Scorned woman 怨婦

Knockoff wallet 山寨包

Sentence

You have a clean slate until college.大學前你們會有斷耳根清靜的日子

My inbox is overflowing.我的收信箱爆了

Chunk Bass up to her old tricks.又故技重施了

I guess nothing good last forever.好景不常

But the real question remains.真正的問題還沒解決

What the hell is going on?究竟發生什麼事

Pick up someone in a relationship. 要當第三者嗎

I was just about to head down there.我正要去那裏

Nothing explodes without a fuse.無風不起浪

I’m getting in the silence treatment.我被打入冷宮

I don’t want to stir up stuff with my family.我不想把家裡搞得雞飛狗跳

Maybe there’s been a little bit flirting.會不時的調情

You’ve been seduced by wealth.你也沉溺於財富了

I see the cat is out of the bag.真相大白

I got a little carried away.太過火了

Lock him down.拴住他

以上^^

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ruby 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()